FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag håller på med en liten mjukvara i ett annat sammanhang och tänker mig att det skulle vara fiffigt med support direkt i mjukvaran. En knapp med texten "support", helt enkelt!
Det är inte ett alternativ till forum som detta, snarare ett komplement. Det hela går ut på att "användarna hjälper varandra". Alltså, att dom ger varandra support... Då har jag lite olika varianter: 1. EN tråd för alla språk. 2. En tråd för respektive språk. Svenska, engelska, danska, tyska, franska... 3. Anonyma användare (oregistrerade) kan läsa och posta frågor? Ja... Jag tror vi börjar med det! Frågan är alltså, vilken variant skulle du tycka vara roligast? Mjukvaran finns inte idag, så i början kommer det finnas 1 användare. Sen 2, sen 3, sen 4... ni fattar! :-) Fördelen är att det är ett bra sätt för användarna att komma i kontakt med varandra och ge enkla tips och råd. Jag vet inte om det kommer att fungera och det är inte heller så viktigt. Det viktiga är att funktionen finns och att förutsättningarna finns. Där av min lilla frågeenkät! Om just du fick testa en ny mjukvara, vilken typ av support skulle passa just dig bäst? |
||
![]() |
![]() |
|
|