FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Ska skriva ut mig från Sverige och flytta till Malta, alltså kommer jag inte att betala någon skatt i Sverige då jag inte har någon anknytning hit.
Idag har jag affiliateintäkter som skattas i Sverige och planen är att börja sälja saker via min hemsida också. Eftersom jag ska skriva ut mig ur Sverige, är det inget snack om företag i Sverige. Det jag undrar över, är ifall jag är tvungen att starta upp ett företag på Malta och isåfall om det finns fler former än Ltd bolag som är billigare. Min inkomst idag är ca 7 000 i mån genom affiliate, och vill börja sälja smycken från hemsidan också. Som ni märker är inte inkomsten särskilt hög idag, även om den förhoppningsvis ökar. Kommer troligtvis, iallafall i början att jobba vid sidan om nere på Malta och kommer såklart då skatta på den inkomsten. Men hur blir det med min affiliateinkomst och försäljning från hemsidan? Är det tvunget att starta företag för detta, eller kan man driva det privat i början? Tack på förhand, all hjälp på mina frågor uppskattas! |
||
![]() |
![]() |
|
|