Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Om de nya gTLD:erna (2013-2015)

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-08-26, 04:14 #11
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Mar 2007
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar

Reg.datum: Mar 2007
Hej,

Den nya domän (gTLD) som ÖVERLÄGSET har presterat bäst (i form av registeringar av värdefulla nyckelfraser och på andrahandsmarknaden) är .CLUB

.XYZ har högst antal registreringar, men dessa siffror är totalt missvisande när de ju gett bort hundratusentals namn (för ett år) till Network Solutions befintliga kunder.

Faktiskt kan man redan nu prata om .CLUB som en succé. Det är i det närmaste omöjligt att hitta bra nyckelfraser-dot-club redan efter några få månader. Med bra "nyckelfraser" menar jag sådana som kan vara intressanta för spekulation på andrahandsmarknaden, inte sådana som kan passa till ett företag/privatperson.

De med medelstora eller större företag som värnar om sitt varumärke bör nog i varje fall överväga en .CLUB. I princip alla företagsjättar verkar ha gjort det. Det är bara kika på Whois för att se att de varit flitiga med detta.
Captain Thailand är inte uppkopplad  

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017