FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ica o Lidl är vinstdrivande företag. .se är en stiftelse utan samma stora vinstintresse så du kan inte jämföra på det viset.
Eller jag har missförstått det att .se är lika vinstdrivande som ett motsvarande lika stor aktiebolag?? Min sammanfattning: Varför behöver .se ha dubbelt så höga intäkter för att göra samma jobb som dk-Hostmaster? För inte är det väl som så att de fonderar halva intäkten eller på annat sätt har ett kapital över? Förutom webbstjärnan som jag tycker är utmärkt ! Jag tror inte .se prissättning är hög för att marknaden är stor utan för att att det är en prisnivå som är styrd av kostnaderna. Overheadkostnaden bör vara någorlunda lika stor om där finns 1 miljon registrerade domäner som det var för något år sedan, eller 1,4 miljoner som det är idag. Kan inte tänka mig att den stigit i motsvarande grad. Och då bör det följdaktligen återspegla sig på priset. Dk-Hostmaster har beslutat och genomfört hårdare regler vad gäller storägandet av domäner men ändå har de låga priser. Jag tror inte att det är .se sätt att styra ägandet för då kunde en domän lika bra kostat 500:- vilket inte heller är mycket om man äger en domän Senast redigerad av matzii den 2014-07-10 klockan 10:37 |
||
![]() |
![]() |
|
|