FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Slängde ihop ett snabbtest, gjorde efter logiken i första inlägget utan optimerar & utan förbättringar, så testet har nästlade/stackade queries å loopar vilket resulterar i galen exec tid.
Här: http://www.jespera.se/temp/EventMatches.zip (skall flytta servern senare idag så kan komma att sluta fungera i 10-20 min) Har ni inte PDO så fungerar inte exemplet, antingen byta ut till mysqli eller bara köra via dummydatan i SQL filen. Glöm inte ange lösenord & användarnamn till din server i index.php (nästan längst upp) Iaf, tack vare nestlade querisarna så ökar exec tiden exponentiellt mot antalet deltagare i eventet, 1´000 personer klarar min dev-server att para ihop på runt 2´000ms, 4´000 personer tar dock nästan 60´000ms :S (vilket givetvis inte fungerar, lösningen bör kunna skalas hyfsat iaf) Är inte supermycket kod i index.php men vissa saker kanske är lite otydliga så är något oklar så säg till så förklarar jag + uppdaterar exemplet. Med 1´000 eventdeltagare kommer det ju inte kunna matchas exakt 500 par, oftast blir det runt 320 par, men resten kan jag bara slumpmässigt para ihop och meddela dessa personer att ingen exakt matchning skedde så exemplet behöver inte innehålla detta. Senast redigerad av JesperA den 2014-07-02 klockan 15:23 |
||
![]() |
![]() |
|
|