FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Har idag en säljbar webtjänst där det finns ett sk. Grundutbud samt ett antal tillägstjänster. Vi har längre avtal med 3 st kunder (25-50 anställda per st). Pris för tjänsten bygger på en modell där kunden får reducerat beroende på hur länge denna väljer att binda sig enligt avtal/ förskottsbetala. Fler anslutna + längre tid ger lägre månadskostnad per person. Vill bolla en ide' som bygger på att vi låter externa säljare som inte är anställda av oss och som fakturerar oss månadsvis. Tanken är att säljaren marknadsför tjänsten, säljer in denna hos kund ("äger" kunden). Och så länge denna kund är ansluten kommer säljaren kunna fakturera oss 50% av den intäkt vi får från slutkund. Ett exempel för att förtydliga... ![]() En säljare leter själv upp och besöker, presenterar vår tjänst (efter att han fått genomgång av tjänsten), efter ev provperiod genomförs ett sälj där kunden får betala 2000 kr ex per månad. Vi kommer då fakturera kunden detta belopp och vår externa säljare kan då fakturera oss 1000 kr för denna kund. Detta gäller så länge slutkunden finns kvar och i all framtid. Vid ev frågor hänvisas slutkunden till säljaren som vidarebefodrar detta till oss via CRM. Direkt tekniska frågor/ fel kontaktar slutkunden oss direkt. Om säljaren finner 10 kunder för samma belopp kan denna fakturera oss 10k per månad och vi kan då fakturera slutkund 20k. Initial insats för en normalkund bör vara Telefonsamtal för att boka in ett första möte. Träffa kunden och presentera tjänsten Skapa ett testkonto 1-2 v Följa upp med ett ytterligare telefonsamtal alt fysisk träff för att genomföra sälj. Tot 1-3 h jobb - restid Månad två Ev svara på någon fråga via mail? Vad tror ni om denna provisionsmodell? ![]() /mvh Markus |
||
![]() |
![]() |
|
|