Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Tips på flexibel managed VPS?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-04-13, 00:44 #11
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2005
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2005
Citat:
Ursprungligen postat av emeijer Visa inlägg
Wojt, du nämner att du kan få det du söker utanför Sverige till billigt pris (runt tusenlappen?) Får jag fråga vilka leverantörer det är?
Det är svårt att ge ett konkret exempel där det kostar X per månad för just managad pga att en del erbjuder managed + vps som helhetslösning och där ingår olika typer av VPS-paket i olika storlekar. Så man får räkna på totalpriset.

Har precis börjat kolla på detta men exempelvis EuroVPS (har inbakat) eller Linode (tar $100 i månaden). Vps.net tar $69.

Sen får man gå igenom vad "managed" innebär för just varje företag.

Men att installera en egen java-applikation som tjänst som ligger bakom en reverse Nginx proxy som serveras över HTTP är i min värld likadant som att köra en PHP-applikation genom Nginx+Apache. Bara att det är en annan teknik och java-appen körs som en daemon istället för att köras genom en HTTP server.

Eller i vårt fall är det en python-applikation som körs som tjänst med inbyggd webbserver (Django).

Så programmerar man i Python kan man inte använda Glesys managed för det är inte LAMP...

Senast redigerad av Wojt den 2014-04-13 klockan 00:53
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017