Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Lexbase.se lanseras!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-01-29, 02:35 #9
rhdf rhdf är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2006
rhdf rhdf är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Ursprungligen postat av robaino Visa inlägg
Hjälper mig att ta reda på om det bor en pedofil i min närhet. Mitt barn är viktigare än en pedofils integritet.
Förutsatt att pedofilen inte flyttade in efter avtjänat straff då. Då kommer han nämligen inte synas på kartan så som tjänsten är byggd i dag. Kartmarkören visar (ungefärlig) adress vid tiden för domen.

Alternativet är således att sitta och klicka upp varje "plupp" inom området du bedömer som "din närhet" och betala 59:- för var o en för att se vad de är dömda för och om de fortfarande bor på adressen. När du avverkat de där, säg 10 personerna och 590:- fattigare bara hittat en massa fortkörare, och andra "småbrott" så är du FORTFARANDE inte säker på om någon av de som INTE är markerade är dömda i en annan del av landet, eller kanske dömdes för 6 år sedan. Då är det ju bara att sätta sig och kolla upp dem, en o en á 59:-

Tjänsten hade varit betydligt bättre om den varit a) driftad av domstolsverket och således en modern variant av det system som redan finns
b) enbart visat vissa typer av brott och sorterat bort vårdnadstvister mm samt kanske färgkodade "pluppar" för olika typer av brott
rhdf är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017