FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
En stor varning för detta webbhotell (som ingår i Online Group med bl.a Crystone mfl.l) skulle jag härmed vilja utfärda efter mina erfarenheter. Tänkte här redogöra vad som har hänt:
Den 4:e november väljer jag att bli kund hos webbhotellet och dagen efter får jag en bekräftelse att allt är klart samt inloggningsuppgifter för kontot samt ett kvitto att pengarna har kommit in och man har sänd en bekräftelse på betalningen samt ett tack mail från en viss Fredrik, en person som säkert många har hört talas om då han alltid står som avsändare för Crystons alla mail. Så den 6:e november så väljer man helt utan vidare att stänga av mitt konto och jag väljer då att kontakta chatten på hemsidan, denna visar sig dock enbart vara på engelska vilket gör att jag ringer de för att få svar på vad som har hänt. De har ingen information kring detta utan mailar frågan vidare till Tyskland då samtliga support ärende går dit. Efter att inte fått något svar så pratar jag med en kille igår efter 17 som säger att han inte kan hjälpa mig då jag ligger på Servage.net´s konto och inte på Servage.se som har svenska servrar. Men går man in på www.servage.se och gör en beställning så www.servage.se så kommer man automatiskt att slussas vidare till https://secure.servage.net/ordering/ Det som också är intressant är att denna Fredrik som tackar mig för att blivit kund hos Servage inte ska jobba kvar som marknadschef på Servage utan har en annan roll i företaget. Antagligen jobbar enbart med ansvararet för alla oändliga utskick för Crystone webbtjänster. Det jag hittills vet från den tyska supporten är: -Servage.se och Servage.net är samma system, du kommer automatiskt dit när du gör en beställning. -Svensk support via telefon är fram till klockan 19 på vardagar, varav efter 17 så är man alltid bemannade med enbart en person. -Alla supportärende sköts via tyska supporten. -Några servrar i Sverige har inte Servage utan alllt placeras från ett datacentrum som är placerad i Tyskland. -Det finns ingen chat support på svenska Man märker tydligt att när man ringer till de supporten att de inte har någon form av kompetens gällande frågor som man har, så jag blir lite fundersam varför man har ett telefonnummer när allt ändå skickas vidare till Tyskland. Så fort man ställer en fråga så får man vänta kvar i luren för att de ska kontrollera vad som gäller. |
|||
![]() |
![]() |
|
|