FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hej!
Jag skulle behöva förklaring på hur jag skall bokföra och redovisa pengar jag får in när jag är affiliatepartner med företag både inom och utanför EU. I vissa fall är det affiliatenätverk jag jobbar mot och i andra fall är det företaget som förmedlar tjänsten som jag har gått med i ett affiliateprogram hos. Jag har även trafikstyrning mot svenska företag som innehar F-skatt sedel. Hur och vad skall skattas? Vilka regler gäller för de olika alternativen? Jag har talat med flera på skatteverket och har fått många olika svar. Enligt mig tycker jag att jag sysslar med Trafikstyrning: http://www.skatteverket.se/privat/sk...fa8000790.html Jag har även läst denna artikel, och den tolkar jag som att jag ska betala moms då jag får betalt från de affiliatepartners som ligger utanför Sveriges gränser. Det finns frågetecken huruvida det är en tjänst jag förmedlar, om jag måste fakturera, om jag måste ha VAT-nummer på affiliatepartnern. Hur bör jag redovisa dessa pengar och jag hade varit jättetacksam om någon kan ge ett exempel på hur konteringen kan se ut? Som ni hör är jag rätt förvirrad och hoppas någon kan hjälpa mig reda ut denna soppan. ![]() (Det är ett AB jag har förresten) Tack på förhand! |
|||
![]() |
![]() |
|
|