Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hur skulle ni reagera om en konsult gjorde en sån här kod?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-04-23, 00:29 #15
yakuzaemmes avatar
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
yakuzaemme yakuzaemme är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
yakuzaemmes avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 773
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Det du gör är olagligt dataintrång. Det din motpart gör är bara en vanlig tvist om betalning. Det är bättre att hålla på koden tills dn motpart har betalt än att själv begå olagligheter. Skriv ett ordentligt avtal som ger dig rätten till ett fett vite om motparten använder koden utan att betala fullt ut i stället.

Du riskerar fängelse medan motparten bara riskerar lite pengar och en vänskap som den andre tydligen inte värderade särskilt högt.

Själv skulle jag aldrig gå in och förstöra filer för en kund oavsett hur stor tvist det gäller. Möjligen kan jag tänka mig att ha en tidsbestämd körtid innan applikationen slutar att fungera. Men det är en normal funktion som man har i vissa applikationer. Det funkar om man inte ger kunden tillgång till källkoden förrän de betalt för den.
Läs igen så ser du att det inte handlar om någon kund. Jag drev en projekt tillsammans med en sk. vän, när pengar rullade in så stängde han ut mig (böt inlogg till webhotell, ftp, databas m.m) och tog allt mitt arbete. Han var ansvarig för administrativa uppgifter, och jag det tekniska. Om det var en kund så skulle jag givetvis behandlat situationen annorlunda. Avtal fanns inte då jag var ung och dum, inte en susning om att det skulle gå så bra som det gjorde och det faktum att det var en bra vän, blåögd som man är.
yakuzaemme är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017