FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Vet inte riktigt om det är rätt delforum, men äh, jag ger det ett försök!
Hur brukar ni göra i planeringsstadiet utav en frontend / layout? Om vi nu förutsätter man inte har för mycket riktlinjer eller krav på utformning, utan relativt fria händer. Alltid kul att höra hur andra designers och utvecklare gör. Själv skissar jag upp layouten väldigt grovt på penna och papper, sen likadant med exempelvis undersidorna. När allting är klart och jag har en hyffsat bild över hur det ska se ut så omsätter jag det i kod och design. Samtliga skissar sparar jag sedan i en fysisk mapp som jag kan ta fram vid brist på ideér om utformande/nostalgi-trippar. För min del känner jag det är en viktig del i processen att just skissa med penna och papper, man kommer på många praktiska ideér och smidiga designlösningar under tiden man sketchar enligt mig. Så, hur gör ni andra? Wacom ritplatta, penna och papper, går ni direkt på photoshopen? Motivera gärna varför ni gör som ni gör också så det inte bara blir en listningstråd! Edit; Första tråden här på WN. ![]() Senast redigerad av leonard den 2013-04-12 klockan 16:18 |
|||
![]() |
![]() |
|
|