FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tycker att Bineros domänregistreringsprocedur är hemsk.
Jag är på resande fot och sitter på sjukt tröga uppkopplingar, jag har rätt många domäner registrerade hos Binero sedan tidigare och är MYCKET nöjd med Binero som webbhotell. Jag registrerade en .com-domän som för mig har [b]extremt[b] högt värde och som tillsammans med annan verksamhet jag har skulle kunna generera många nya kunder. Jag fick en orderbekräftelse från binero och dum som jag var så fick jag för mig att det var en bekräftelse på min order, men så var det inte. Jag har de senaste dagarna vart på platser med väldigt slö lina och inte haft möjlighet att gå igenom alla fakturor, men när jag nu gick igenom och betalade dem häromdagen så såg allting bra ut. Idag fick jag ett mail om att en av beställningarna jag gjorde 071113 inte gick igenom, till min förskräckelse ser jag att domänen blev registrerad 071204 av någon annan. Som inloggad företagskund som tidigare i år har köpt mer än en handfull domäner och med 2 webbhotellskonton igång var jag så dum att jag trodde att man kunde registrera domänerna direkt. Jag förstår webbhotell som vil ha pengarna i förskott av privatpersoner eller företag som inte sedan tidigare är kunder, men jag tycker att man borde kunna ha 39 kronors kredit när man visat att man faktiskt kan betala för sig. Visst, om domännamnet är värt så mycket för mig så borde jag kanske lusläst avtalen och kollat mailen var femte sekund efter att jag köpt domänen, samt köpt den hos alla ombud jag kunde, men det kändes ju så lätt och bra! Bittert som fan, men man lär väl av sina misstag antar jag. Kan någon tipsa om ett ombud som tillåter domänköp mot faktura? |
|||
![]() |
![]() |
|
|