Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Gratis hjälpmedel för att skydda Ubuntu mot DDos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-12-29, 16:20 #4
tony-axbyte tony-axbyte är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2012
tony-axbyte tony-axbyte är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Dakota Visa inlägg
Det är en minecraft server. Kan säkert anses vara strunt samma om en sådan blir DDosad men det är en större sådan och flera hundra spelare som faktiskt blir utestängda så fort en attack sker och folk som donerat på servern kan inte spela för att den kraschat vilket skapar missnöje och massor med frågor från spelarna.

Om jag ska vara ärlig så tror jag inte att det finns ett allvarligt motiv bakom attackerna. Samtidigt som vi utsätts för dessa attacker så kan jag se att 2 av de andra större servrarna i Sverige också till synes ser ut att stängas ner. Det kan alltså handla om något slags nöje som personen finner i att sabba för oss då många spelare blir drabbade.

Fick hjälp igår att installera Deflate DDos så ska se om det fungerar någorlunda.
Jag har haft ett par kunder som drabbats av just ddos mot minecraft. Och precis som du misstänker är jag övertygad om att även i mina fall har det inte funnits något direkt motiv bakom attackerna utan det är nog bara ungar som tycker det är kul i största allmänhet. Jag har fått uppfattningen att ddos mot minecraftservar är väldigt vanligt, finns hur många guider som helst hur man gör och så. Ett lokalt skydd på servern är bra att ha, då räddar du din maskin mot överbelastning. Frågan är om din internetanslutning kommer fyllas upp eller om attackerna är så pass små att de inte fyller din Internetanslutning. Jag har haft ett par attacker på 1000 megabit och då dör ju internettrafiken till servern ändå.

Angående kostandsfria skydd så kan du få din leverantör att filtrera bort udp trafik så lär problemet med servern vara löst (om inte minecraft kör udp det kanske den gör?) Har du sen bara tillräcklig bandredd så ska det vara en rätt stor attack för att sänka dig. Enligt din text verkade du kunna köra 150 megabit så jag antar att du har en 1000 megabit länk. Men räkna med att någon förr eller senare sänker även en sån uppkoppling.

Hoppas du hittar något sätt att få ordning på problemen för det här med ddos är ett riktigt elände, förhoppningsvis kommer det bli bättre med tiden om/när fler operatörer inför filter i sina nät men ofta får man ju betala ett antal tusen i månaden för att använda skydden.
tony-axbyte är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017