Citat:
Ursprungligen postat av btng
Jag tycker det är riktigt komiskt att folk bryr sig så mycket om att några sekunder klippts bort i en av Disneys film. Varför ska dom inte få klippa i sin film om dom vill? Vad man också ska komma ihåg är att denna klippning skett från USA. Det är alltså inte Disney i Sverige som klippt utan de i USA och denna ändring har runnit ner till alla andra lokala Disney-företag runt om i världen.
Det är också komiskt att det blir ett sånt ramaskri när en sån liten sak som en klippning sker i en Disney-film men när länder är i krig och folk dör i svält så höjer någon knappt rösten i landet. Pinsamt.
|
Varför ska de göra det 70 år efteråt? För mig är det fortfarande inte en liten sak. Jag vill att julen ska vara som det har varit under alla mina år.
Du vet väl inte vad jag gör för "världen"?
Jag har aldrig sett det avklippta som "neger" eller "jude" utan karaktärer som är leksaker till barnen som verkstan tillverkar.
Det som jag tycker är mest pinsammast är de som sitter här och påpekar att de är just neger och judar därför har det klippts bort. Jag vill påstå är det är just de människorna som är fördomsfulla.