Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Dilemma med en kund

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-11-09, 11:47 #11
Bara jags avatar
Bara jag Bara jag är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 257
Bara jag Bara jag är inte uppkopplad
Medlem
Bara jags avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 257
Om du tror att det är bra för dig i framtiden så låt kunden ha rätt.

Om du tror att det inte kommer att påverka dig eller att du gör en oacceptabel förlust så låt kunden klaga till ARN. Kunden har skyldigheter och det kommer de högst troligt att få besked på av ARN.

Från konsumentverket:
http://www.konsumentverket.se/Lag-ra...distanshandel/

När du inte har ångerrätt

Det är viktigt att komma ihåg att ångerrätten inte gäller för alla varor och tjänster. Det finns vissa undantag. För att undantagen ska gälla måste säljaren informera dig om dem både före och efter köp. När du till exempel köper följande varor och tjänster på distans har du inte ångerrätt.

inkvartering
transporter
servering, catering eller liknande
kultur-, idrottsevenemang eller liknande
livsmedel
tidningar
vadhållning
plomberade cd-skivor, datorprogram och liknande om plomberingen har brutits

Om en vara tillverkas speciellt efter dina önskemål, kan du och säljaren komma överens om att ångerrätten inte gäller. För andra varor har säljaren ingen rätt att förhandla bort ångerrätten.
Bara jag är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017