FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Medlem
|
Om du tror att det är bra för dig i framtiden så låt kunden ha rätt.
Om du tror att det inte kommer att påverka dig eller att du gör en oacceptabel förlust så låt kunden klaga till ARN. Kunden har skyldigheter och det kommer de högst troligt att få besked på av ARN. Från konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/Lag-ra...distanshandel/ När du inte har ångerrätt Det är viktigt att komma ihåg att ångerrätten inte gäller för alla varor och tjänster. Det finns vissa undantag. För att undantagen ska gälla måste säljaren informera dig om dem både före och efter köp. När du till exempel köper följande varor och tjänster på distans har du inte ångerrätt. inkvartering transporter servering, catering eller liknande kultur-, idrottsevenemang eller liknande livsmedel tidningar vadhållning plomberade cd-skivor, datorprogram och liknande om plomberingen har brutits Om en vara tillverkas speciellt efter dina önskemål, kan du och säljaren komma överens om att ångerrätten inte gäller. För andra varor har säljaren ingen rätt att förhandla bort ångerrätten. |
|||
![]() |
![]() |
|
|