Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Singapore

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-11-08, 14:48 #7
Kimpo Kimpo är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2009
Kimpo Kimpo är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2009
Singapore är ett mycket vackert land och framförallt rent. Jag känner samma sak som nämnts tidigare i tråden att folk är oerhört mycket trevligare där än i övriga sydostasien.

Mat är skitbilligt så länge du käkar i foodcourts eller street ställen , high end restauranger kostar som en michelinrestaurang.

Infrastrukturen är stabil, internet i världsklass, mycket västvänligt och företagsvänligt. Vädret är helt underbart(om man gillar tropisk hetta året om vilket jag gör ) .Shopping är helt överjävligt dyrt, ok pratar såklart om Orchard road Går ju att hitta mer prisvärda saker i little india och china town.

Singapore ska vara enligt många källor bland de rättsäkraste länderna i världen. Poliser patrullerar gatorna i grupper i mörk militärmundering och kör runt i röda pansarbilar vilket gav mig på nåt sätt lite obehagsskänslor i början men man vande sig rätt fort.

Sen behöver jag väl egentligen inte upprepa det alla reseguider säger men gör det ändå: Akta dig för droger där, prata inte om droger ens, spotta inte på gatan och skräpa inte ner, kolla upp noga vad som är förbjudet där. tex tuggummi, var försiktig med hur mycket tobak du tar med dig in, mediciner om de är drogklassade i landet etc...

Kolla runt bland Expatsiter om singapore så hittar du garanterat ställen du kan lära känna andra expats på. Denna verkar vara seriös iaf http://www.expatsingapore.com

obs jag har inte bott i Singapore utan i Malaysia(har däremot kusiner som jobbar o bor i SP) men det ligger rätt nära så enkelt att besöka.
Kimpo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017