Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

placera pengar, minimera vinst i AB

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-09-17, 13:47 #1
Gimbo Gimbo är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
Gimbo Gimbo är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2004
Standard placera pengar, minimera vinst i AB

Hej,

säg jag efter alla kostnader kommer att ha 1M kvar i bolaget som är ett AB, har läst lite om periodiseringsfonder och att man kan lägga undan 25% av dessa pengar för att föra tillbaks de efter 5år, innebär det att jag kan plocka bort 250k från 1M och investera eller bara behålla på kontot för att investera år2 då jag lagt undan ytterligare 25%? därefter så betalas det bolagsskatt på 750k ist för 1M. Har jag förstått detta rätt?

Är det fler saker man kan göra för att få ner vinsten på bolaget om man har planer på att investera år2 eller år3? Har hört vissa som placerar pengar i värdepapper och gamblar i aktier är detta att rekommendera?

Min avsikt är alltså att investera pengarna ist för att skatta och plocka ut de, räcker med allt jag pyntar i skatt och arbetsgivaravgift känns det som (naturligtvis kommer man inte undan skatten då man investerar, vet att skatt kmr att betalas för eller senare, men vill bygga ett större pengaflöd ist för att skatta bort allt). Kan man investera hela beloppet och ta det som kostnad? säg att jag har 1M investerar hela beloppet och tar det som en kostnad och skippar att redovisa en vinst?

Tacksam för lite feedback kring detta
Gimbo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017