FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tycker att det är så grymt jobbigt att ha med Googles (obefintliga) kundtjänst att göra, så jag ställer frågorna här på WN.
Vi använder idag Google Apps för en av våra verksamheter. Det har fungerat bra, så jag överväger att byta från egen mailserver till Google Apps, även för andra verksamheter. Apps-kontot som vi har är idag registrerat på domänen yyy.se, men på samma konto ligger även mailen för domänen xxx.se. Dvs vi har mail från två olika domäner på samma Apps-konto. Jag provade precis att skicka ett mail via [email protected] och mailet kommer fram, men i headern står det: Received: from mail-ob0-f173.google.com ([209.85.214.173]) by yyy.se with esmtps (TLS1.0:RSA_ARCFOUR_SHA1:16) I headern framgår det att mailet från [email protected] egentligen kommer från yyy.se. Av någon anledning så störs jag av detta (även om jag inte kan säga varför). Nu till min fråga. Kan man via Google Apps koppla hur många domäner och mailadresser som helst till ett och samma konto? Dvs registrerar jag ett Apps-konto för yyy.se, kan jag då hantera mailen för xxx.se, ttt.se, mmm.se, ppp.se, osv via samma konto? Om jag kan lägga flera domäner/mailadresser på samma konto, finns det då någon anledning att registrera mer än ett Apps-konto? Jag är lite osäker på om jag ska lägga in alla mina mailadresser i samma konto, eller om jag ska skapa ett separat Apps-konto per domän... |
|||
![]() |
![]() |
|
|