Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

str_replace fungerar inte som jag vill

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-07-29, 03:17 #11
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2010
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2010
Okej, jag märker att det tar drygt en halvtimme att uppdatera databasen per butik. (första gången man lägger in produkterna). Jag gissar dock på att det tar drygt 5 min per butik i framtiden, beroende på hur många nya produkter som läggs in i xml filen som är användbara för min site.

Jag funderar nu på hur man kan lösa detta för användaren, för när jag gör en uppdatering så påverkas ju databasen, vilket gör att det inte går att komma åt sidan pga laddtiden under uppdateringen.

Hur ska jag då göra?

Kanske skulle man göra som så att, när man börjar uppdateringen, så trycker man på en knapp som lägger in en 1 eller 0 i en tabell i databasen. Så när man kliver in på sidan så kollar sidan om det är en 1 eller 0a i kolumnen.

1 = pågående uppdatering
0 = ingen pågående uppdatering

är det en etta, så visas en sida med information om att uppdatering pågår, och att vi beräknar att vara klara inom 30min osv.

är den en nolla, så kliver man raka vägen in på sidan.

Det jag funderar över nu dock är, hur tusan ska man lösa detta, eftersom att databasen är ju belastad under tiden som uppdateringen görs, vilket gör att sidan inte kan kolla om den är under uppdatering eller ej.

Några tips?
jonssondesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017