Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Name Navigation, hur fungerar dom, erfarenheter?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-07-24, 11:06 #1
olarsson olarsson är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2008
olarsson olarsson är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Sep 2008
Standard Name Navigation, hur fungerar dom, erfarenheter?

Det fanns höll på att släppas för registrering och som jag gärna ville ha, men som Name Navigation naturligtvis lyckades registrera före mig. Jag antar att jag är långt ifrån ensam om detta problem och jag har några frågor till de som är närmare bekanta med Name Navigation:

Är det möjligt att köpa några domäner från Name Navigation överhuvudtaget? Tydligen så "säljer de inte några domäner". Jag uppfattar det som att de inte säljer domäner till "normala priser". Rimligtvis borde de inte neka en att köpa en domän om man betalar ett högt överpris. (Jag gör antagandet att de rimligtvis vill tjäna maximalt med pengar och inte enbart samla på domäner som ett självändamål.) Det jag undrar är hur mycket detta "överpris" skulle vara i så fall? Någon som har någon erfarenhet av detta och har lyckats köpa någon domän av dem?

Släpper de någonsin några domäner så att de struntar i att betala för att ha dem registrerade? Man kan tycka att om de inte kan tjäna pengar på en domän så borde de göra sig av med den.

Sen slutligen: Vad är syftet med Name Navigation? Köper de upp domäner som "fastigheter" och hoppas de ska öka i värde eller köper de domäner i huvudsak för att ha reklam på för att de tror folk ska gå in på dem t.ex. genom felnavigeringar? Är de bulvaner för några och i så fall vilka?
olarsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:19.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017