Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Ännu några frågor om bokföring av varor etc.

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-06-05, 22:28 #1
magnusasb magnusasb är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2005
magnusasb magnusasb är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2005
Standard Ännu några frågor om bokföring av varor etc.

Hej

Tänkte kolla lite med er som har sysslat med bokföring hur vissa saker ska redovisas, det här är helt nytt då jag hjälper min sambo. Använder Visma Enskild Firma om det underlättar något.

Tidigare har hon sålt på Tradera privat, köpt in produkter från Kina. Nu har hon produkter kvar som hon köpt och tänkte börja sälja dom via den enskilda firman och redovisa riktigt då det blivit mer regelbundet och vill göra rätt för sig.

- Hur gör man lättast för att "få in" produkterna i firman på bäst sätt? Inköpspris och kundregister har gjorts tidigare via ett excel där kostnad för frakt, emballage och dylikt har lagts in. Även när det gäller frimärken och övriga pack-tillbehör - kan man föra över dom till firman?

- Ett av köpen har betalats via Paypal där 'jag' som säljare fått stå för själva transaktionsavgiften, ska den bokföras för att få tillbaka moms på det och så själva slutresultatet blir korrekt? Är det en "utbetalning" det blir isf i Visma?

Ber om ursäkt för många frågor på en gång, men känner att jag måste ha koll så jag gör rätt nu från början så jag inte får en dänga sedan
magnusasb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017