Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hur kraftig server skall man ha?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-05-28, 21:14 #21
coredevs avatar
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 1 554
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
coredevs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 1 554
Citat:
Ursprungligen postat av Gimbo Visa inlägg
Ok får ta och kolla på subscriber metoden, är den avancerad har du någon erfarenhet utav den? En annan grej jag kom att tänka på är om man har ett lager mellan DB dvs en webbservice som man ansluter till, den skriver i sin tur en xml fil för varje spel när spelet är klart och får status finished så lägger man in datat i DBn och raderar xml-filen?
Det kan vara en mycket bra lösning. Databaser är bra på att sortera, gruppera, och manipulera data - man tänker ofta databas när man skall lagra information men i ditt fall skulle fil som komplement kunna vara mycket snabbare och mer ändamålsenligt.

Du kanske till och med skapar en rad i databasen vid spelets början och så heter filen radens id-nummer + .xml. Kanske kan du skippa XML för att snabba upp det ytterligare på servern, Nyckel=Värde på en ny rad räcker ofta mycket långt. JSON kan vara ett mellanalternativ om du behöver lite mer struktur.

En ytterligare optimering är att du skriver en egen serverapplikation i t.ex. c++ istället för att använda en webserver + ett scriptspråk. :-)
coredev är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 4 (0 medlemmar och 4 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017