Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Google-straff?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-04-27, 01:00 #1
Brett Brett är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 8
Brett Brett är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 8
Question Google-straff?

Har en site, www.sizeguide.net, som jag drivit i cirka 3 år. Långsamt, och i hård konkurrens, har den börjat växa till sig, och har idag en hyfsad besöksstatistik per dag.

Dock, när jag kollade statistiken igår (både via Statcounter och Google Analytics) så hade besökssiffrorna tokdroppat till bara 33% av det normala? Detta upprepade sig även idag. Vad jag kan se har jag tappat position på ett flertal söktermer, i vissa fall från t.ex. plats 3 i SERPen till plats 45. Det konstiga är att vad det gäller huvudsöktermen ("size guide") verkar jag inte tappat ens en placering.

Vad kan ha hänt? Har knappt rört sajten sedan i november nångång, och då mkt små ändringar (bytt ut nåt ord). Har inga konstiga inlänkar över huvud taget, etc.

Har jag bestraffats av Google? Går det isf att bekräfta på något sätt? Kan man höra av sig till nån? Eller är det algoritmen som förändrats? Kan jag tappat någon länk (men inte sker väl förändringen så snabbt då isåfall? har dessutom inga jättestarka inlänkar vad jag vet.)

Eller vad kan ha hänt? Tacksam för all hjälp.
Brett är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 

Taggar
besökarstatistik, seo


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017