FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Min gymnasieklass har precis varit på klassresa i Kina under två veckor. Jag tog på mig att skapa ett album så alla kan lägga upp alla sina bilder på ett och samma ställe så de kan användas till skolarbete de närmaste veckorna. Tanken var att använda mitt egenbyggda tomato gallery (tjuvreklam: tomatogallery.yzx.se) men insåg att det kanske inte är optimalt så jag undrar vad det finns för alternativ. Jag har webbhotell med ca 70 GB ledigt utrymme. De funktionerna jag kräver: - Gratis (väldigt få i klassen vill betala för det) - Skydda bilderna så ingen utomstående kan se, att ett .com-företag har sidan och i teorin kan ta bilderna spelar ingen roll (går att skydda på egen server med .htpass) - Möjligheten att skapa album (ett per person) Önskvärda funktioner: - Masstagga bilder för att kunna koppla bilder till olika händelser och dagar - taggning över huvudtaget - uppladdning av flera bilder samtidigt, helst högupplösta De tjänster jag tittat på är picasa och flickr men flickr kostar och picasa kändes rörigt men kanske är bra egentligen Tacksam för hjälp! |
||
![]() |
![]() |
|
|