FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har försökt kolla på forumet men hittar ingenting som riktigt matchar det jag är ute efter.
Jag håller på att byta plattform för e-handeln men vill ju behålla de gamla länkarna med 301-redirects och det funkar perfekt på produkterna, men för kategorierna inträffar omskrivning av alla a href så att min regel inträffar lite oväntat. Det jag vill göra är: Redirect 301 ^sockel-gu10$ /category.php?id_category=8 Redirect 301 ^efter-sockel/sockel-gu10$ /category.php?id_category=8 Problemet är att Redirect inte verkar lyssna på ^och & så om jag i stället ändrar till nedan kommer det att fungera. Redirect 301 /sockel-gu10 /category.php?id_category=8 Redirect 301 /efter-sockel/sockel-gu10 /category.php?id_category=8 Problemet inträffar när man har en produkt under sockel-gu10 som t.ex. /sockel-gu10/44-philips-myvision-led-spot-4w-varmvit-165-lm-gu10.html och då kommer den givetvis att matcha mot regeln som inte innehåller ^ och & vilket gör att alla produkter skrivs om till /sockel-gu10/ i stället för originalet som är /8-sockel-gu10/44-philips-myvision-led-spot-4w-varmvit-165-lm-gu10.html Hur får jag en Redirect att inte påverka HTML så den skriver om länkarna? |
||
![]() |
![]() |
|
|