FAQ |
Kalender |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Magento gick inte ens att installera på mitt webbhotell, det är för krävande. Prestashop gick ändå ganska bra, men jag tycker att backend blir lite för kluddit. Bäst erfarenhet har jag av Opencart, enkelt och bra admin. Lägger man till ett par plugins för några hundralappar har man en bra shop både fram och bak. Det är inte så dyra plugins till Opencart heller tycker jag. Ang betalningslösningar kan jag rekomendera Payson. De har allt om man vill starta. Kort, bank och faktura. Man kan välja att bara ha kort och bank om man vill. Kostar bara när någon handlar. Läs om vilka avgifter de har på deras sida. Ett minus med Opencart är att det inte finns något plugin för orderkoppling till Unifaun och Pacsoft, för att automatiskt skicka över adresser för utskrift om man skickar med posten. Något som sparar en himla massa tid om man växer. Ett minus med Payson är att de bara skickar ut fakturan via epost. Detta gör att kunderna ibland inte får fakturan om de har angett fel epostadress. De skickar inte ut per post. Man kan själv gå in och skriva ut fakturan och lägga den i paketet men det är drygt, tar tid. Om det får kosta kan jag rekommendera Klarna som fakturaalternativ, finns plugin till de flesta open souce-shopparna. Har dock en startavgift på allt från 0 - 3000 kr beroende på vart man ansluter sig. Sedan en kostnad på 299 kr per månad ex moms. |
||
![]() |
![]() |
|
|