Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Ny ehandel

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-02-01, 16:51 #2
DavidEW DavidEW är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2011
DavidEW DavidEW är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jan 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis.GH Visa inlägg
Goddag WN,

Som topic säger så ska jag ge mig in i ehandelvärlden. Så tänkte fråga Er med lite mer kompetens än vad jag själv sitter på.

Vilken plattform är mest lämplig att köra samt varför?
- Magento
- PrestaShop
- OpenCart
- osCommerce

Betalningsalternativ
Vilken kortbetalningsleverantör ska man köra? PayEx har jag läst väldigt gott om. Men ni har kanske andra som är enklare eller bättre?

Alla råd är välkomna, tack på förhand
Jag har testat Magento, Prestashop och Opencart.

Magento gick inte ens att installera på mitt webbhotell, det är för krävande. Prestashop gick ändå ganska bra, men jag tycker att backend blir lite för kluddit. Bäst erfarenhet har jag av Opencart, enkelt och bra admin. Lägger man till ett par plugins för några hundralappar har man en bra shop både fram och bak.

Det är inte så dyra plugins till Opencart heller tycker jag.

Ang betalningslösningar kan jag rekomendera Payson. De har allt om man vill starta. Kort, bank och faktura. Man kan välja att bara ha kort och bank om man vill. Kostar bara när någon handlar. Läs om vilka avgifter de har på deras sida.

Ett minus med Opencart är att det inte finns något plugin för orderkoppling till Unifaun och Pacsoft, för att automatiskt skicka över adresser för utskrift om man skickar med posten. Något som sparar en himla massa tid om man växer.

Ett minus med Payson är att de bara skickar ut fakturan via epost. Detta gör att kunderna ibland inte får fakturan om de har angett fel epostadress. De skickar inte ut per post. Man kan själv gå in och skriva ut fakturan och lägga den i paketet men det är drygt, tar tid.

Om det får kosta kan jag rekommendera Klarna som fakturaalternativ, finns plugin till de flesta open souce-shopparna. Har dock en startavgift på allt från 0 - 3000 kr beroende på vart man ansluter sig. Sedan en kostnad på 299 kr per månad ex moms.
DavidEW är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017