FAQ |
Kalender |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men vi tittar bara från kundens ståndpunkt i denna tråd. Jag har skrivit upp varje spårbart paket som har kommit bort och där man varit tvungen att ringa DHL/Posten för att få det lokaliserat. DHL: 0,5%, lokaliseringen av paketet har tagit under 24 timmar. Alla paket hittades. Man får ett ärendenummer och det har gått smidigt. Nästan ingen telefonkö. Posten: 3%, lokaliseringen av paketet har tagit lite mer än 24 timmar. Alla paket hittades. Inga ärendenummer ges. Långa telefonköer. Skulle man vara tvungen att ringa igen, så är det att dra sin histora igen ... Statistiskt är det lite orättvisst att redovisa det så, då DHL bygger på ett antal tusen utskick och Posten mycket färre än så. Men från "företagarens" ståndpunkt, kan jag tyvärr inte ge Posten bättre omdömme i kundtjänst och hantering. Senast redigerad av tartareandesire den 2012-01-19 klockan 15:33 Anledning: Felaktig citering :) |
||
![]() |
![]() |
|
|