FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag har en mobilanpassad hemsida med både html-filer och php som det tagit mig lång tid att bygga men äntligen fungerar den som den ska!
![]() Den är redan väldigt "app"-anpassad, men det är ju ingen riktig app och går därför t.ex. inte att ladda hem från Appstore. För att göra en riktig app av den har jag anmält mig till Apple Developer's och använder Xcode med PhoneGap för att försöka fixa mig en app. Har aldrig hållt på med liknande innan, så allt är helt nytt för mig. När jag följer guiden från PhoneGap (http://phonegap.com/start#ios-x4) och klistrar in min "www" mapp fungerar alla html-filer i mappen som de ska men inte php-filerna. Min förhoppning var att jag inte skulle behöva ändra något i mina filer utan bara kunna "konvertera" dem till en app med hjälp av xcode och phonegap, men hur ska jag göra med php-filerna? Antar att de behöver länkas in från någon server men vet inte riktigt hur? Någon som använder sig av Xcode och PhoneGap och kan förklara på ett enkelt vis (för en dummie som mig) hur det fungerar med serverscript? Tack på förhand och GOD JUL! ![]() |
||
![]() |
![]() |
|
|