FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Först måste jag nog medge att jag allt annat än kunnig på området, så frågorna kan nog framstå som banala (rentav korkade) för många av er, men det är ju därför jag frågar ;-) Vi har nu äntligen anställt en person till tjänsten vi har annonserat ut under en längre tid, men eftersom denne kommer jobba med annat har min fru tänkt sig försöka sig på att lära sig Drupal från grunden och därför har jag dessa frågor: 1. Är det svårt eller rent av omöjligt att lära sig detta utan stora kunskaper om PHP etc? Hon har egentligen bara kunskaper om HTML, viss CSS och Dreamweaver (dvs nada om PHP), så hon är rookie. Dock har hon universitetsutbildning och är långt ifrån svårlärd. Hon har dessutom all tid i världen (nåja, minst 20 timmar i veckan). a) Vad bör man lära sig först? Kan man rentav sätta sig in i Drupals värld, utan färdigheter i PHP? b) Bra litteratur/böcker för en nybörjare? 2. Vi kommer att kika på om det finns skolor eller privatlärare i Thailand. Finns det några riktigt bra onlinekurser? Enormt tack på förhand!
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. Senast redigerad av Captain Thailand den 2011-12-14 klockan 07:30 |
|||
![]() |
![]() |
|
|