FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Hej, jag är ny här.
|
Hej, jag heter Janne och driver sedan drygt 10 år en sajt om Grekland. En sajt som behöver en rejäl ansiktslyftning. Jag har under senare år inte haft tid att hänga med i design- och teknikutvecklingen, i stället har all kraft lagts på innehåll. Därför behöver jag din hjälp.
Den design som finns idag är, om än inte från antikens Grekland, så från antikens internet. Sajten är dåligt kodad, dåligt annonsoptimerad, dåligt sökmotoroptimerad och inte användardriven. Dessutom är sajten uppbyggd med frames. Ja, mycket är dåligt, det finns till exempel ingen boka-resa-sida. På en resesajt! Vi säljer produkter (guider och t-shirts) men har ingen webbshop. Försäljningen sköts manuellt. (Försäljningen ligger nere för tillfället eftersom guiderna ska uppdateras.) Allt är som väl är inte dåligt, sajten är välbesökt, har ett digert innehåll (uppdateras dagligen) och har ett aktivt forum. Under nästa år ska innehållet mångdubblas. Innan dess vill vi göra om sajten från grunden. Vi behöver med andra ord hjälp med väldigt mycket. Så mycket att det inte får plats här. Först och främst vill vi ha: - Stilren design som andas Grekland (den blå färgen ska finnas kvar) - Snygg och välkomnande förstasida - En sajt som inte är byggd i frames - En sajt som är lättnavigerad - En sajt som är lätt att administrera, idag sköt det mesta manuellt (som publicering av resebrev, bilder m.m) Annat som vi skulle vilja ha som saknas idag, eller är undermåligt, är sökfunktion, kartor (Google maps?), betygsättning från läsarna, skicka vykort, omröstningar, frågeformulär (typ: vad vet du om Kreta?), att läsarna själva kan ladda upp bilder och resebrev m.m. Ta en titt på www.kalimera.se och se om det verkar vara ett jobb för dig. Skicka i så fall ett mejl med förslag, referenser och kostnadsförslag till [email protected]. Vi ser helst att vi får en offert på ett fast pris. Berätta gärna lite om vem du är och vad du gjort tidigare. Det gör inget om du inte har tid just nu, det viktigaste är att sajten är relanserad lagom till nästa säsong. Ett plus om du bor i Stockholm, men absolut inte ett krav. Bonus om du gillar Grekland :-) Du måste ha F-skattsedel. Blir vi nöjda med jobbet väntar troligen fler jobb. Vänligen Janne Eklund/Kalimera |
||
![]() |
![]() |
|
|