Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Fartkameror

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-11-28, 11:21 #21
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av jonny Visa inlägg
Jag tycker det är mycket bättre med de prioriteringar som införts i stockholmstrafiken där man fokuserar på förare med farligt beteende. Hastigheten är bara en av många parametrar.

Om man verkligen vill få ner olycksstatistiken bör man ha återkommande kontroller där körkortet måste tas om med vissa intervall. Körkort för tung trafik måste förnyas när föraren fyllt 45 (osäker på exakt gräns) och det vore vettigt om även B-kort behövde tas om åtminstone vart 10:e år.

Att storhelgerna är mer olycksdrabbade beror inte bara på att det är mer trafik utan för att det är ovana förare ute, gärna i hyrbil, som inte kör bil mer än ett par gånger om året.

Kombinera en ovan förare med dåligt väglag och en dåligt underhållen bil så är katastrofen snarare regel än undantag.
Farligt beteende = trafikbrott?
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017