Citat:
Ursprungligen postat av Jake.Nu
Jag tyckte trots deras urusla kontrollpanel, avsaknaden av min favoritdistribution och värdelösa system med ipadresser att dom funkade helt okej.
|
Ja det var inte många rätt där enligt dig Jake. För vad det är värt så hade jag gärna hjälpt dig - ett litet telefonnummer så ringer vi upp dig och kan titta vad det är som händer med din maskin. Men du verkar inte pigg på att få den hjälpen - eller? Om så är fallet bara hör av dig så går vi igenom.
När din VM ligger avstängd mer än en vecka har vi rätt att byta IP-adress om det skulle behövas. Detta handlar mest om IPv4 där adresserna är begränsade och City Cloud växer väldigt snabbt. Väldigt många lägger upp maskiner, stänger av dem, och "sparar" dem länge för att en dag kunna starta dem - men än vanligare att kunna klona upp maskiner från dessa sparade VM:ar. Då vi snackar om X antal tusen maskiner som hanteras för detta så är det viktigt att vi inte knyter upp IP-adresser för länge. Kan dock diskuteras om det kanske skulle vara en månad istället. Vi ger ju IPv6-adresser i City Cloud till varje maskin också - när detta börjar användas fullt ut blir det självklart annorlunda.
Även om du verkar ogilla det mesta vi har att erbjuda - så hade det varit intressant om du kunnat ge feedback som faktiskt tillät oss att förstå vad du hellre hade sett. Tex vilken är din favoridistribution som vi inte har? Vi har ju rätt många... Dessa är baserade efter populäritet bland de tusentals som idag kör City Cloud.