Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Smartphones, operativsystem och appar

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-11-17, 20:12 #1
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar

Reg.datum: Jul 2005
Standard Smartphones, operativsystem och appar

Jag har aldrig haft någon smartphone, men överväger nu att skaffa mig en. Den som rent estetiskt tilltalar mig mest är Nokia N9. Men som jag förstår det så kör den något udda operativsystem som inte används av någon annan och som det inte finns några appar till. Jag utgår ifrån att Iphone har flest appar. Men jag gillar inte att det bara går att köpa appar som Apple har godkänt.

Så min fråga är om de flesta appar finns i olika versioner för olika operativsystem? Eller om det är vanligt att vissa appar bara finns för Iphone och att alla som har någon annan telefon därför blir begränsade? Jag minns hur det var på den tiden då jag körde Mac. Allt som fanns var till PC, så jag kunde i princip inte gör någonting med min dumma Mac.

Jag skulle gärna vilja ha lite synpunkter från folk som är insatta i det här med smartphones, operativsystem, appar och kompatibilitet. Vad talar för och emot att man borde köpa den ena eller andra telefonen? Jag förstår att åsikterna går isär här, men det är just det jag är ute efter - åsikter.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017