Citat:
Ursprungligen postat av ADRTCK
Min erfarenhet av betalannonser på FB är att det är bortkastade pengar. Om du tänker efter själv - har du någonsin medvetet klickat på en betalannons i FB? I princip ingen jag känner har gjort det.
|
Om det är värt pengarna beror väl på. Jag tror att en bra utformad annons där man kan hitta en bra målgrupp på facebook kan vara värd var enda krona. Om man bara betalar per klick och har satt upp bra kriterier för vilka som ska se annonsen så lär det ju vara värt pengarna. Att kunna precisera målgrupper på det sättet man kan på facebook gör ju att varje klick blir värt ganska mycket.
Vad jämför du med här egentligen?
Sedan har jag medvetet klickat på annonser ganska många gånger. Ibland för att man är nyfiken på vad det är de gör reklam för, men oftast är det faktiskt för att det faktiskt är relevant reklam om saker jag är intresserad av. Jag har hittat en del bra saker via facebook-annonser, t.ex. jobbannonser och användbara och bra webbsidor/-tjänster. Jag tror verkligen inte att jag är ensam om detta.
Jag har exempelvis i stort sett aldrig klickat på en google-annons som jämförelse.