Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Identifiera cronjob

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-11-08, 17:56 #1
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2010
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2010
Standard Identifiera cronjob

Hej!

Hittade en logfil ( /var/log/cron.log ) som antydde att jag har ett cronjob som kör varje minut. Loggen påvisar att .sh-filen som försökte köras returnerade ett fel. .sh-filen som körs via cronjobet har jag skapat själv och jag har vid något tillfälle skapat ett cronjob som kördes varje minut i testsyfte (så det är inget lömskt med detta).

utdrag från loggen:
Nov 3 00:44:01 pegasus /USR/SBIN/CRON[1644]: (root) CMD (root bash /var/www/dev.se/scripts/sitemap.sh)
Nov 3 00:44:01 pegasus /USR/SBIN/CRON[1643]: (CRON) error (grandchild #1644 failed with exit status 127)
Nov 3 00:44:01 pegasus /USR/SBIN/CRON[1643]: (CRON) info (No MTA installed, discarding output)
Nov 3 00:45:01 pegasus /USR/SBIN/CRON[8078]: (root) CMD (root bash /var/www/dev.se/scripts/sitemap.sh)
Nov 3 00:45:01 pegasus /USR/SBIN/CRON[8077]: (CRON) error (grandchild #8078 failed with exit status 127)
Nov 3 00:45:01 pegasus /USR/SBIN/CRON[8077]: (CRON) info (No MTA installed, discarding output)

Problemet är att jag hittar inte (kommer inte ihåg helt enkelt) vart jag kan ta bort cronjobet. Kollat i crontab och i /etc/cron-mapparna men hittar inget om detta (inget som innehåller den specifika sökvägen till .sh-filen). Det enda jag har med den filen är ett cronjob som ligger i crontab som körs var 3:e timme, men det som står i loggen körs varje minut. Det som körs var 3:e timme genererar inte heller några felmeddelanden och fungerar som det ska.

Några tips?

EDIT: jag kör Debian 6, 64-bitars
gregoff är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:19.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017