FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
jag har ju nyligen köpt hus, som jag får tillgång till 1 november 2011. Jag har ett par frågor i samband med att dra kabel och göra _snygga_ installationer av kabel.
Jag ska lägga upp ett delningsnät för att sprida signal till alla rum. I nätet skall följande saker finnas. Alla ledningar kommer att samlas i ett rack nere i källaren i en bod där också NAS och annat av datautrustning som inte behöver ses eller höras står.
1:
3:
4: Bör jag skilja ut ström i en egen flexirör ledning? (dubbelkollar detta med elektriker) Jag ska montera ett skåp högt upp i trappen med LAN + ström där jag kan gömma undan router för Wifi i båda våningarna. Diverse: Bör jag fräsa "spår" in i gipsplattorna med ett multiverktyg och sedan fräsa en bit av regelverket och där fästa kabeln, eller blir det snyggare att helt enkelt ta upp gipsplattan och borra hål genom regelverket (röret träs genom hålet i varje stolpe i regelverket) Oavsett lösning så skall alla väggar sedan täckas med Huntonit smartpanel (färdigmålad träpanel som är 11x60x239 d.vs stora skivor) http://www.bboligas.no/bilder/bilder...estaffstor.jpg som skjuts fast i vägg med klammer/dyckert. Tar mer än gärna också mot tips på snygga kontakter/uttag/paneler för hdmi, ljud, lan, usb m.m. |
|||
![]() |
![]() |
|
|