FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Har ni några tips på bra komplett företagssystem för order, fakturering, lager osv som helst är plattformsoberoende då vi kör både OS X och Windows? Och det vore trevligt om det kunde köras mot/med en produktkatalog på en webbsida (Joomla). Idag använder vi ett svenskt ordersystem som heter Amanda, det känns dock gammalt, är segt att köra på klientdatorerna, bökigt att använda, otroligt invecklat att installera på klientdatorer, klientprogrammet kan bara installeras i windows med lokal databas, servern kan bara installeras på egen windows server, går inte att koppla ihop med någon beställningsfunktion på webbsida osv. Man kan ansluta med fjärrskrivbord men även detta är bökigt. Jag har tittat lite snabbt på Wipcore Enova vilket verkar riktigt bra då man kan koppla sin webbsidas online produktkatalog till systemet för enkel beställning och lagerstatus osv, det verkar dock kräva att man installerar och kör program i windows och är kanske i överkant prismässigt för ett företag på ca 25 anställda och som idag endast har order via fax, e-post och telefon. Vi har idag inte bestämt om vi ska köra Windows server eller OS X server när vi nu sa se över nätverket då vi i praktiken endast behöver ett nätverk med lagring, tankarna går just nu mot en Mac mini Server med en Thunderbolt lagringsstation. Därför vore ett webbaserat system som kan installeras på en webbserver toppen, klienter som kan köras på win/osx och tillåter fjärranslutning så folk kan jobba utifrån, ungefär som en Joomla/Wordpress installation. Jag vet som sagt inte ens om det existerar sådana system och ställer därför frågan här då jag har stor respekt för ert kunnande och hoppas att ni har lite mer koll och förslag. Tack för att du orkade läsa hela vägen ![]() |
||
![]() |
![]() |
|
|