FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Hallå!
Driver en internationell sajt med ganska mycket köpare som gör köp i storleken 30-500 kronor/köp. Snittköp är ca 100 kronor. Vi använder oss idag av PayPal för att hantera kortbetalningar. Vi funderar nu på att gå bort från PayPal när det gäller kortbetalningar, vi vill implementera kortbetalningar direkt i sajten som webbshopar ofta gör för att öka konverteringsnivåer (kolla Dropboxs lösning för att förstå, du kan se lösningen om du är inloggad på Dropbox: https://www.dropbox.com/upgrade?plan=50). Och ska man göra en snygg "embedning" på sajten så funkar inte PayPal något vidare såvitt jag vet (utan att få deras fula gränssnitt, logga osv.)? Blir helt enkelt inte en snygg lösning med PayPal (och antar att de tar ganska bra betalt för varje korttransaktion också). Jag undrar om någon av er, kära medlemmar, har koll på en bra lösning för vårt behov. Det är alltså viktigt att vi kan hantera internationella betalningar (gärna automatiskt översatt på köparens lokala språk om möjligt) och att vi kan implementera lösningen på ett snyggt sätt på vår sajt. Sedan så klart en fördel om det är enkelt att implementera och kostnad att använda tjänsten är låg, helst lägre än PayPal. Varför använder normalt webbshopar inte PayPal? Ful lösning som minskar konvertering och höga transaktionskostnader jämfört med vad andra företag kan erbjuda? Hoppas någon av er har bra koll och kan hjälpa mig få en förståelse för hur det funkar. Tack! |
|||
![]() |
![]() |
|
|