FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har ett antal sidor som jag driver trafik till genom SEO och framförallt Adwords. Dvs trafiken från Adwords kommer till mina egna landningssidor.
Min eCPC är ca 3kr, dvs för varje klick jag generar så tjänar jag i snitt 3kr. CPC på Adwords är ca 1,5kr och antalet klick vidare (CR) från min sajt är nästan 80-90%. Slutsiffran är alltså plus... Problemet är denna eCPC endast gäller upp till en viss gräns, sen verkar något magiskt inträffa och eCPC sjunker dramatiskt i takt med att antalet klick ökar. I dagsläget ligger jag på ca 100-200 klick per dag vilket är OK. Jag har gott om utrymme att öka budgeten i min kampanj för att potentiellt få fler klick - men varje gång jag testat det så sjunker eCPC så att jag till slut går back. Har inte testat några längre perioder, utan några dagar upp till en vecka. Vad kan vara anledningen till det här? I övrigt ligger värdena stabilt så länge jag har en relativt låg klick-budget. Det hade ju varit så mycket roligare om det även fungerade vid 1000 klick eftersom sökorden egentligen tillåter det ![]() |
||
![]() |
![]() |
|
|