Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Svårt att se förhållandet mellan besökare och sales

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-09-29, 11:15 #1
fiddek fiddek är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 12
fiddek fiddek är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 12
Standard Svårt att se förhållandet mellan besökare och sales

Jag har ett antal sidor som jag driver trafik till genom SEO och framförallt Adwords. Dvs trafiken från Adwords kommer till mina egna landningssidor.

Min eCPC är ca 3kr, dvs för varje klick jag generar så tjänar jag i snitt 3kr.
CPC på Adwords är ca 1,5kr och antalet klick vidare (CR) från min sajt är nästan 80-90%. Slutsiffran är alltså plus...

Problemet är denna eCPC endast gäller upp till en viss gräns, sen verkar något magiskt inträffa och eCPC sjunker dramatiskt i takt med att antalet klick ökar.

I dagsläget ligger jag på ca 100-200 klick per dag vilket är OK. Jag har gott om utrymme att öka budgeten i min kampanj för att potentiellt få fler klick - men varje gång jag testat det så sjunker eCPC så att jag till slut går back. Har inte testat några längre perioder, utan några dagar upp till en vecka.

Vad kan vara anledningen till det här? I övrigt ligger värdena stabilt så länge jag har en relativt låg klick-budget.

Det hade ju varit så mycket roligare om det även fungerade vid 1000 klick eftersom sökorden egentligen tillåter det
fiddek är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017