Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Mätetal för webhotel

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-08-27, 19:38 #11
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Tänkte ge lite feedback på tjänsten http://www.webhosting-benchmark.com/rank hittills.
När det gäller 1.) så lär bara webbhotell som vet att man står sig bra i prestanda vara intresserade. Fortfarande saknas de viktigaste hotellen i Sverige på listan. Samt utan att nämna någon på listan så är 3.) ett faktum, pga konstant maximalt höga världen på datan. Så generellt sett, köper siten inte själva konton för att sedan lägga testen den är den nog dessvärre dödsdömd i längden som studiox säger. Många av webbhotellen som testas på listan är ju gratis hotell så här långt. Så enda lösningen som jag ser det är att siten själv bekostar de olika webbhotellskontona eller hittar en sponsor, för de viktigaste webbhotellen kommer inte självmant att ställa upp.
Vill inte säga vi är ett av de viktiga men däremot vill jag säga att vi självmant sökte upp detta och bad att få vara med. Vi kör ju alla sajter över en herrans massa servrar (lastbalanserat) så what you see is what you get. Vi är ju långt ifrån bäst enligt detta test. Vi funderar också på de punkter som tas upp här... hur blir det rättvist? Enda sättet är många betalda konton och någon form av snitt tror jag. De flesta kör kvar på singelservrar där det med tiden blir sämre och sämre. Timing och server blir hyperaktuellt. Dessutom måste man då haft konton som kanske är minst 2 år gamla i variation med nya.

I vårt fall ser vi öppenheten som något bra oavsett om vi är bäst eller ej. Det ger oss också möjlighet att se hur vi fungerar och ger oss incitament att förbättra. Allt vi önskar är att det är en rättvis spelplan så att säga.

Det finns rätt avancerade sådana här lösningar i cloud computing-världen. City Cloud är med i cloudharmony.com och Cloud sleuth är snygg också där de mäter accesstider bland annat. https://cloudsleuth.net/web/guest/global-provider-view

Kombinera prestanda, accesstider och upptid så skulle en sådan här tjänst vara ruskigt lockande för folk att besöka. Fungerar internationellt också.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017