Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Finanskrisen 2.0 -Hur överleva som webmaster?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-08-09, 10:50 #15
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Apr 2006
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar

Reg.datum: Apr 2006
Många bra tankar och reflektioner om hur man bäst "genomlider" en eventuell recession. Generellt sett tycker jag det är svårt att säga en självklar väg för hur ekonomin kommer gå då systemet är så oförutsägbart. Men det ser inte ljust ut om man ser till de underliggande problemen.

Citat:
Tror det här är en temporär dipp. Skillnaden mot 2008 är ganska många, t.ex på börsen hade vi då många övervärderade bolag. Det har vi inte idag, tvärtemot är de undervärderade tycker jag. Världsekonomin kommer dessutom från en låg konsumtionsnivå (främst i USA), och detta kan inte vara för evigt.
Finanskrisen nu är en reaktion på finanskrisen 08. Då var det bankerna som gick åt helvete, men räddades av staterna. Idag är det staterna som går åt helvete, vem ska rädda dem? Hur länge vill tyskarna betala för greker och portugiser?

Sen blir man lite orolig när man hör vad "världens" ledare häver ur sig som svar på S&P sänkning av USAs kreditbetyg:
http://www.youtube.com/watch?v=tUhIOQDPnP8

"...But this is the United States of America. No matter what some agency may say, we've always been and always will be a triple-A country.."

Senast redigerad av daniel_ den 2011-08-09 klockan 10:53
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017