Citat:
Ursprungligen postat av ChingChing
Jaha okej... Det låter väldigt intressant ska kolla upp det.. Men när man kodar hemsidor åt företag och väljer Wordpress, är det bara då designen som man själv skapar. För resten verkar vem som helst kunna skapa, det känns inte rätt så schyst då? Jag menar mot företaget, om dem ska köpa en wordpress sida kan dem ju lika gärna lägga några timmar själv om allt är gratis templates osv?
Edit: Jag tänker också när ska man använda som bäst statiska sidor och när använder man som bäst wordpress? eller är det bättre att själv göra ett cms-system åt sina sidor?
|
Ska man bara ha en/ett par sidor med lite info och kontaktuppgifter som ändras extremt sällan kan man ju lika gärna slänga ihop det med vanlig statisk HTML. Dock är det så pass enkelt att installera ett CMS som Joomla eller Wordpress att man lika gärna kan köra på det, enligt mig. En vacker dag vill du/företaget/vem som nu har sidan ha t.ex. en blogg, uppdatera lite nyheter osv. Då finns ju allt det färdigt redan.
Gör du en hemsida åt ett företag vill de nog oftast ha ett unikt utseende, alltså inte en färdig mall. Sen kan man ju alltid utgå från någon slags färdig mall och modifiera/anpassa den så att den passar bra åt företaget.