Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Skadad på arbetet.. vem har rätt?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-06-23, 04:26 #10
pajass avatar
pajas pajas är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2005
pajas pajas är inte uppkopplad
Medlem
pajass avatar

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Du bor inte i Stockholmstrakten förstår jag, då skulle du fått sitta i väntrummet i 6 timmar innan du får träffa akutläkaren, sen har han gått hem för dagen och sen kommer det en nattsköterska som frågar vad du gör där i väntrummet....

Nåväll nog gnällt på akuten i stockholm, prata med skyddsombudet på din arbetsplats, därefter fackets jurister, och be dem hantera ärendet åt dig.

Detta är precis som Jan Eriksson skriver viktigt att du hantera 100% rätt enligt alla konstens regler eftersom du kan få bestående men, men som dyker upp först långt senare.

Som flera har sagt här så är säkerheten något man ALDRIG får kompromissa om. Skyddsglasögon på!
Jag har lärt mig att använda skydd nu ja. Frågade efter skyddsombud på företaget men jag fick tipset att hålla tyst om det från övriga anställda, de som snackar för mkt om facket osv får tydligen inte förlängt kontrakt så ingen vågar vara skyddsombud eller representant för facket på detta företaget...

Men ja, som ni alla säger. Jag börjar använda skydden nu!
pajas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017