Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Uppstart av eget företag

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-05-24, 02:40 #34
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Tänk på att det är stor skillnad på arvode på löpande räkning och fastpris.

Ett normalt pris för löpande räkning ligger på kanske 700-800 kr/tim + moms. När man ger fastpris så tar leverantören en betyligt större risk, då ska priset vara betydliht högre (i relation till en risk man tar + lite extra), Så då är prispåslag på mellan 50 och 500 procent helt normala. D v s prisnivåer på 1050-4000 kr / tim kan förekomma. Men vid fastpris berättar man aldrig hur många timmar man beräknar att uppdraget tar eller timarvodet man kalkylerar med, det är en affärshemlighet. Man berättar däremot vad totalsumman blir och vad som ingår. Allt som inte uttryckligen ingår i priset får kunden betala extra för.

Är man ovan med fastprisavtal så ska man ta hjälp av någon mer erfaren för det är mycket lätt att göra riktiga dundertabbar.

Löpane avtal är mycket enklare att hantera för kunden kan styra dessa löpande på ett bättre sätt och det är lättare att få en nöjd kund med löpande räkning.

När man blivit skickligare och behärskar fastprisavtal är det dock en bättre möjlighet att tjäna mer pengar, men det kräver skicklighet att göra det.

PS. I Marknasföring gäller grundregel nr 1; Skriv ALDRIG negativa saker om vare sig dig själv, dina konkurenter eller ännu värre; kunden. All marknadsföring ska ske i positiva ordalag, annars ger det en bitter eftersmak om att man är en sabla gnällspik. Det finns de som har förmågan att skriva negativa saker i marknadsföring, men det ger inget positivt minne av dem, så undvik det som pesten.....

Skriv bara om Kunden och om dig själv som leverantör, och gör det på ett positivt sätt. Strunta i vad konkurenterna gör. Du ska identifiera målgrupp, målgruppens problem och presentera en lösning och göra det trovärdigt, att DU kan lösa kundens problem.

Senast redigerad av Conny Westh den 2011-05-26 klockan 03:42
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017