Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Söter lite tekniska tips krin server och backup

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-03-19, 19:53 #1
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Feb 2004
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar

Reg.datum: Feb 2004
Standard Söter lite tekniska tips krin server och backup

Jag flyttar företaget till nya lokaler och vill börja jobba lite mer säkert. Idag har jag en bärbar dator som jag tar med mig hem efter jobbet varje dag. Det tråkiga är att det har hänt flertal ggr att datorn lade av och då blir det lite jobbigt

Nu vill jag skaffa en lagom stabil stationär dator, det viktiga är att den klarar grafiken bra då jag designar hela dagarna. Det blir ofta stora filer man jobbar med. Jag tror att det räcker bra med en vanlig stationär för mig med bra grafikkort och minne. Ska vara en PC

Sedan vill jag på något sätt komma åt den datorn från min bärbar hemma eller på resa. Och då tänker jag så att jag har outlooken och alla filer på den stationera, sedan loggar jag in på den från min bärbara och använder den datorns outlook, filer mm. Går det? Vilka program behövs för det? Det är viktigt att det blir säkert så att ingen utifrån kommer åt det och det fungerar snabbt så att jobba med.

Det sista vad jag behöver är någon backup, tänkte om det finns någon extern hårddisk som är gjord för det, att det kopierar hela diskar från den stationära en gång om dagen vid en fast tidpunkt som man kan ställa in. Finns det, vad i så fall rekommenderar ni?

Tack på förhand för alla tips och idéer!
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017