Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


HostingSpeed.se - Hjälp mig samla data och utveckla!

Visa resultat för omröstning: Hur ska datan samlas in? Ska servern eller klienten initera(Push eller Pull)
Server => Clinet (Pull, Servern initierar anslutningen och hämtar data. Cron på servern) 17 73.91%
Clinet => Server (Push, klienten pushar datan till servern med jämna mellanrum. Cron på klienten) 6 26.09%
Antal röster: 23. Du får inte rösta i den här omröstningen

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-03-19, 09:53 #11
akelagercrantzs avatar
akelagercrantz akelagercrantz är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 211
akelagercrantz akelagercrantz är inte uppkopplad
Medlem
akelagercrantzs avatar
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 211
Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
Vill man kunna jämföra på ett bra sätt underlättar det ju om intervall och andra inställningar är lika på alla ställen. Det är ju även enklare att sätta upp om man inte behöver sätta upp crons och så. Tänkte mig att man kunde registers sig på sidan så att data hämtas och det kunde ju vara öppet för alla att registrera där.
Men det finns ju fördelar med ditt förslag också.
Ja det är sant. Hur löser vi då problemet om vilka tester som ska utföras? Tvingar vi alla att köra samtliga tester, eller ska man kanske ställa in vilka tester som ska efterfrågas av servern när man registrerar sig på sidan?

Det vore roligt om fler här på forumet kom med förslag och idéer, även om ni inte är intresserade av att vara med och skriva koden, det finns många skarpa hjärnor här.

Citat:
Ursprungligen postat av ITisGood.se Visa inlägg
Ett problem som jag funderat på är hur man verifierar att datan är korrket. Det är ju lätt att fejka datan som skickas så att man kan få webbhotellet hur snabbt eller långsamt man vill.
En fundering jag fick här att att man försöker få så många källor som möjligt på varje webbhotell och sedan plockar bort de värden som avviker mest och tar ett snitt på resten. Utifrån den datan skulle man då även kunna gradera tillförlitligheten automatiskt.
Tyvärr är det lätt att fejka datan oavsett om vi kör klient->server eller server->klient, men det var en bra idé du hade.
akelagercrantz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017