Citat:
Ursprungligen postat av Westman
För att reta upp dig lite mer så ja, är det majoritetens åsikt så får minoriteten böja sig.
Nu var ju våldtäkt ett så urbota korkat exempel men det hade du valt med flit antar jag. Då får du använda samma "fina" logikkrets för att hantera mitt svar.
|
Ok, nu blev det här ett onödigt sidospår

Men som världen ser ut idag så tycker jag personligen att demokrati kan vara ganska farligt, för det är väldigt många saker man kan göra just i demokratins namn.
Nu var det inte heller jag som började använda våldtäkt som exempel, om du kollar vad jag citerade.
Om jag ska hålla mig till ämnet istället. Vad var det Uppdrag Granskning ville komma fram till? Om det nu är så att Ingvar Kamprad har gjort något olagligt så borde väl Uppdrag Granskning om några vilja peka på det. Men nu handlade det bara om ren smutskastning?
Och sen tycker jag att många har en konstigt inställning till hela diskussionen. Vad är det som säger att ett multinationellt företag verksam på flera marknader världen över ska skatta i just Sverige? För att Ingvar Kamprad är född i Sverige?