Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Få upp lönsamheten för internationell slentrianbesökt sida

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-01-25, 05:23 #1
clirres avatar
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2005
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
clirres avatar

Reg.datum: Nov 2005
Standard Få upp lönsamheten för internationell slentrianbesökt sida

Hej,

Jag driver en sida med fokus på coola platser man kan hitta i Google Earth (www. google earth cool places . com).

Sidan har runt 1 000 besökare per dag och har varit stabilt så över flera år. Jag har fram till idag kört Adsense men förståerligt nog ger det väldigt dåligt betalt av flera anledningar:

- Annonserna kretsar ju kring vad som syns på bilden och inte besökarens beteende/intresse, som är att "surfa runt och hitta lite kul prylar".

- Man är ju inte intresserad av att klicka på annonser om man inte letar efter något specifikt (vilket inte är fallet) eller får bra, relevanta erbjudanden.

Detta är ju ett generellt problem med stora, populära "surfsidor" som inte direkt är kopplat till något lönsamt.

Vad ska jag göra för att få någon som helst lönsamhet på sidan?

Mina egna förslag:

#1. Kontakta företag som TerraServer etc som säljer onlinefoton och fråga om de vill annonsera på månatilig basis.
- Vad kan man ta betalt då (30 000 besökare / mån - 200 000 page views)?
- Rent bokföringsmässigt, blir det krångligt att sälja mot USA?

#2. Använda något, för mig ännu okänt, affiliateprogram?
- Besökaren ligger ju långt från köpbeslut så jag tror att provisionsbaserade program bara är att glömma.
- Kan tänka mig att reklam för onlinespel etc skulle fungera. Eller såna där annonser man ser på Pirate bay.
- Pay per view skulle också fungera

#3. Adsense. Har använt mig av det fram till nu med extremt låg CTR och därtill CPC. Tror dessutom att jag får mitt konto smart price:at pga det så jag tar bort dem.

#4. Skita helt i reklamen och använda den eventuellt ökade trafiken och PR till att boosta egna sidor.

---

#1 känns mest relevant för närvarande. Någon som har varit i samma situation och löst det?

Någon som spontant kan komma på en relevant annonseringsmålgrupp för sidan?

Mvh

Christoffer
clirre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017