FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Hej igen WN, de va ett tag sen!
Försökte få med det mesta av mina frågor i rubriken, som ni ser har jag en del frågor, och kändes onödigt med flera trådar. Till att börja med, jag har en egen firma just nu, där jag håller på med byggentreprenad. Jag är nu sugen på att skapa en till, för att särskilja bokföringen från mitt nya projekt. Är detta möjligt? Org-nr. på mitt nuvarande företag är ju mitt personnummer, så mest logiskt är ju att detta faktiskt inte är möjligt, hur gör man då? Förslag? I det nya företaget ska jag sälja energidrycker (räknas som livsmedel?), av eget märke. Hur funkar det att sälja sådant över internet? Konsumentkontakt och sånt finns ju redan på burkarna, jag modifierar ju inte dom överhuvudtaget, jag köper in dom från dom som tillverkar dom, sen säljer vidare. För detta behövs väl inget tillstånd eller liknande? För att få upp ett bra varumärke behöver produkten komma ut, och energidrycker är ju bra på det sättet att många dricker det och det är enkelt och relativt billigt att dela ut. Hur bokförs detta? Måste man bokföra de? En hel del burkar lär delas ut, gratis marknadsföring som kunden själv har nytta av är alltid bra. (eller ja, för det mesta) Tänkte även skicka med nånting mindre när dom beställer till exempel 1 flak (24 burkar), kanske nån godisbit, nyckelring eller liknande, även detta gåvor, borde inte vara några problem? Antar att de kommer hamna under samma svar som ovanstående fråga? Tacksam för hjälp! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
|
|